Deceptie - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Versteegen - WaarBenJij.nu Deceptie - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Versteegen - WaarBenJij.nu

Deceptie

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

17 Mei 2014 | Italië, Rome

Je denkt misschien, dat ik nu een flink stuk ten noorden van Rome, richting Assissi aan het fietsen ben. Maar helaas.......

Donderdagochtend ben ik om half acht vanaf de camping over zeer drukke driebaansautowegen minstens tien kilometer naar beneden gezeild, het dal van de Tiber en het centrum van Rome in. Dat ging goed. Vervolgens begon Reitsma's route met een flink stuk over een slingerende dijk langs de rivier. Geen probleem.

Maar toen kwamen de heuvels ! En ik merkte al snel, dat ik daar grote moeite mee had. Zodra het stijgingspercentage volgens mijn routeboekje meer dan 6% werd! en mijn hart dus een flinke extra inspanning moest leveren gingen de bètablokkers aan de gang om het hart te beschermen? Het hart ging trager pompen en ik kreeg dan zuurstofgebrek, ik stond, zat of lag dan aan de kant van de weg, een kwartier te wachten tot mijn ademhaling weer een beetje tot rust kwam.

Maar als er dan hellingen komen van 12% die meer dan een kilometer lang zijn! dan gaat het allemaal wel heel erg lang duren? Kortom ik kwam die avond om zes uur volkomen uitgewoond op de eerste camping aan, die maar nauwelijks 50 kilometer boven Rome ligt, heb mijn tentje opgezet en ben heel erg lang gaan slapen. Zo kom je de Alpen natuurlijk nooit over!

Vrijdag wilde ik eigenlijk direct naar Nederland terugvliegen. Heb contact gezocht met Soetens, een bedrijfje dat fietsen van gestrande reizigers ophaalt. Maar het shuttlebusje van de camping naar Rome reed niet wegens gebrek aan passagiers, dus moest ik nog een nacht langer op de camping blijven.

Inmiddels heeft mijn lieve vrouw mij er van overtuigd, dat ik, nu ik toch in Italië ben, er dan nog maar even van moet genieten. Daarom heb ik me vanmorgen door het campingbusje om half elf naar het dichtstbijzijnde station laten brengen, waar de eerste trein naar Rome om 12.50 uur vertrok.......

Heb net ingecheckt in het Best Western Hotel Piccadilly en ga zometeen nog maar een poosje de stad in.

Conclusie: Ik heb mezelf enorm overschat, en de fietstocht enorm onderschat.

  • 17 Mei 2014 - 15:57

    Jose:

    Zoals gezegd; laat de liefen v d Giro die betgen maar opfietsen en geniet jij maar van het mooie Italie en ga bezoeken wat je van plan was
    De rest v h jaar kun je dan lekker in Nederland in regen en wind fietsen
    Als je nu thuis gaat zitten is de deceptie nog veel groter
    En wij willen foto's zien van Assisi en Florence en van een zo gezond mogelijke Freek
    Gr
    JV
    Volgens mij doet de mobiel het weer; ook buitenshuis! T Mobile had groot onderhoud, ik gooi het daar maar op
    Hier is het Rommelmarkt en morgen Marathon; niks voor jou dus
    En ik eet kool, nog een extra reden om in Italie te zijn
    Geniet er van

  • 17 Mei 2014 - 16:02

    Jose:

    P S; nog geen reactie gekregen v d maatschappy
    En kijk even de doorlopende reisverzekering na!
    Groetjes van Ruud J en Jan van G
    En Desiree en Albert gruszen vanuit Bad Arolsen
    Vanavond Nederland tegen Ghana Kuit kan 99 interlands halen en tegen Colombia de 100e
    SJZ speelt nacompetitie

  • 17 Mei 2014 - 18:42

    Kees:

    Jammer dat het zo gelopen is,maar misschien een andere keer,wanneer jij je beter hebt kunnen voorbereiden op die bergen!
    Veel plezier nog in Italie

  • 17 Mei 2014 - 18:48

    Rien:

    Hallo freek,

    De eerste dag vijftig kilometer is helemaal niet verkeerd. Vanuit Rome naar het noorden begin je wel met het zwaarste stuk, de Alpen is beter te doen dan Italië, ook ik vond Florence naar Rome wel heel jerg pittig. Je kan ook richting kust gaan dat schijnt heb ik gehoord ook prachtig te zijn.

    Groet,

    Rien

  • 17 Mei 2014 - 19:15

    Thea Rodenburg:

    Wat jammer Freek
    Je weet ik kan je altijd nog komen halen....
    Xxx gr Thea

  • 17 Mei 2014 - 19:44

    Ed:

    Ha Freek,

    Heftig om jezelf zo tegen te komen. Maar als je dan toch ion Italië bent, kun je er maar beter nog even van genieten.

    Succes verder,
    Ed

  • 18 Mei 2014 - 12:23

    Frank En Anita:

    Hoi Freek,

    Jammer, want je had er zoveel zin in.
    Probeer toch nog te genieten van het mooie Italië.

    Groeten Frank en Anita




  • 19 Mei 2014 - 16:12

    Reena:

    Dag Freek,

    Wat jammer, maar misschien ook goed dat je er nu mee stopt en jezelf niet helemaal kapot fietst. Geniet van Rome en de andere gebieden/steden die je gaat bezoeken! Er is genoeg te zien/doen...

    Groetjes,
    Reena

  • 19 Mei 2014 - 18:06

    Sylvia:

    Hoi Freek,
    Had het weekend nog met Hans en kinders in de auto over jouw reis gesproken. We hadden ingeschat hoeveel km's dat wel moesten zijn. Blijken het ook nog hele flinke percentages te zijn. Lieve Freek: je hebt studenten die nog geen JP kunnen maken en dan op komen voor KT 2. Zo optimistisch was jij waarschijnlijk ook. Niet erg, helemaal niet, want niet geschoten is altijd mis. Verliezen nemen wanneer ze er zijn en dat heb je gedaan, maar.... een echte optimist stelt zijn plannen bij en haalt eruit wat wel mogelijk is. Dat zal bij jou vast wel goedkomen. Recht vooruit kijken, nieuwe plannen maken (heb je nu alle tijd voor) maken wij ondertussen weer even een nieuwe kerntaak 2 OK?
    Hou je taai, veel plezier en tot spreeks!
    Groetjes,
    Sylvia

  • 19 Mei 2014 - 21:59

    Cees Mentink:

    19 mei 2014.
    Hallo Freek hier is Leiderdorp,
    Via JOSÉ op de hoogte van je escapade. Vind ik dapper. Een mens (ik ben ook een mens)
    vindt wat hij zelf niet kan of aandurft maar door een ander wel uitgevoerd, dapper.
    Dus, applaus voor wat je aan het doen bent.
    Je eerste twee blogs gelezen. Op de eerste meteen gereageerd, maar er ging kennelijk iets mis. De tekst wilde niet weg.
    Ik heb José gevraagd WAT MOET IK DOEN dat mijn bericht WEL aankomt in het land waar de maffia
    regeert? Zij heeft het op- en aangegeven.
    Dus nu op hoop van zegen.
    Ik ben onder de indruk van je 2e verslag waarin je ruiterlijk meldt aan het eind van je Latijn te zijn.
    Zeg dit nooit in Italië, waar het Latijn dagelijks voedsel is.
    Jij bent opgekrabbeld en hoe!
    Complimenten.
    Het is niet aan mij (of ons) te zeggen wat je moet doen: verder trekken op de fiets of het vliegtuig pakken.
    Voor beide beslissingen heb ik bewondering.
    Geniet van de eeuwige stad, laaf je aan de wijnen die smakelijke gerechten wegspoelen.
    En onder ons (niet voor andere volgers): Laat José overkomen, flaneer door romantisch Rome,
    zie de zon ondergaan aan de Tiber (die ruist toch door Rome, mag ik hopen?).
    En kom gezond en wel weer naar Zoeterwoude.
    Het beste gewenst en hartelijke groeten,
    cees

  • 20 Mei 2014 - 00:30

    José:

    Op naar Florence
    Bas kan beamen; dit is een prachtige stad.
    En...je komt op eigen kracht weer thuis, zoals je van plan was, alleen op een andere manier.
    Wij passen hier wel goed op je fiets
    genieten en veel foto's maken
    Gr
    José

  • 21 Mei 2014 - 12:37

    George De Koning:

    Dag Freek,

    ik was al verbaasd dat je überhaupt het aandurfde om daar te gaan fietsen, ik word al moe als ik een Groningse terp moet beklimmen, maar ik vind het toch goed van je dat je het geprobeerd hebt. Geniet alsjeblieft nog van het prachtige landschap en de steden die je nog wilt bezoeken. Take it easy.

    Groetjes,

    George

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Reis op de fiets vanaf Rome naar huis

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3351

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Mei 2014 - 30 November -0001

Fietstocht van Rome naar Zoeterwoude-Rijndijk

Landen bezocht: