De eerste twee dagen - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Versteegen - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Versteegen - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

14 Mei 2014 | Italië, Rome

Ben gisteren van Rotterdam naar Rome gevlogen. Even wat problemen omdat op mijn ticket mijn roepnaam stond en in mijn paspoort de doopnaam die mijn moeder aan al haar kinderen gaf (overboeken dus) en daarna moest ik van de security mijn handbagage gaan inchecken omdat daarin mijn steeksleuteltje 15 zat waarmee ik de pedalen weer moest vastzetten, maar de incheckbalie was al dicht. Kwam op het laatste nippertje goed!

In Rome had ik al mijn bagage snel te pakken, maar mijn fiets stond ergens anders. Toen bleek dat er in mijn fietstassen nog maar een fietspedaal zat ! De ander bleek al een half uur op de bagageband te liggen ronddraaien. Hoeveel geluk kun je hebben ?

Daarna in een druilerige regen richting Rome gekoerst over de oude weg van Fiumicenco naar Rome. Zaten een paar pittige klimmetjes in. In Rome scheen inmiddels de zon en kon ik de camping die ik had uitgezocht makkelijk vinden. Ligt helaas aan de zeer drukke Via Aurelia, waar de hele nacht het verkeer doorraast inclusief vele ambulances met sirene. De onrust werd nog versterkt door een stevige onweersbui met veel wind. Tentje is goed, kan overal tegen.

Vandaag was het zonnig met wel veel wind. Heb in de stad zo ongeveer alle bezienswaardigheden vastgelegd: Het Vaticaan, de engelenburcht, het pantheon, dat plein met die twee fonteinen, dat witte geval voor die koning, het forum romanum, het colloseum, de Trevifontein, en de Spaanse trappen en ook nog het piazza populair.

Morgen vroeg ga ik langs de Tiber de stad uit op weg naar Assisi.

  • 14 Mei 2014 - 20:48

    Rien:

    He Freek,


    Geweldig dat je nu op weg bent. Weet zeker dat je gaat genieten. Doe vooral in het begin rustig aan, want in Italië is het best pittig. Zie dat je via Assisi gaat, lees wel hoe dat is, wil ik ooit ook nog eens doen. Wens je heel veel plezier geweldig.

    groet,

    Rien

  • 14 Mei 2014 - 20:52

    Thea:

    Leuk om te lezen Freek.
    Geniet van het mooie Rome en goede reis

  • 14 Mei 2014 - 23:00

    José:

    O dat sleuteltje; weet je niet meer dat ik mijn hele tas moest omkeren, ik wist niet dat ik een nagelschaartje bij me had. Dat mag echt niet mee in handbagage.
    Het is dus toch gelukt met het blog
    Ik ben benieuwd naar de verhalen van Assisi, want Rome kan ik me nog goed voor de geest halen
    Groetjes
    JV

  • 16 Mei 2014 - 12:12

    George:

    Hallo Frekie Boy,

    doe je een beetje kalm aan en laat je hart niet op hol slaan. Heel veel plezier.

    Groet,

    Georgy boy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

De eerste twee dagen
Freek

Reis op de fiets vanaf Rome naar huis

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 3358

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Mei 2014 - 30 November -0001

Fietstocht van Rome naar Zoeterwoude-Rijndijk

Landen bezocht: